لوگوی سایت نوین البرز

آموزش نصب کولر گازی در کرج

آموزش نصب کولر گازی در کرج از دوره های پرطرفدار بوده که مخاطبان زیادی داشته و بسیاری از کارآموزان پس از سپری کردن دوره نصب کولر گازی وارد بازار کار نصب انواع کولر های گازی شده اند.

امروزه تعداد متقاضیان نصب کولر گازی افزایش پیدا کرده و به این علت بازار اسپلیت ها نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. کارآموزان می توانند جلسات را به صورت فشرده ، حضوری و یا مجازی (آنلاین) شرکت کنند که توسط مدرسین با تجربه و خبره تدرسین خواهد شد.

تمامی کلاس های حضوری کاملا عملی و در کارگاه های مجهز برای یادگیری بهتر کارآموزان برگزار می گردد.

دیگر دوره های آموزشی تاسیسات ساختمانی مرتبط با این دوره نیز عبارتند از آموزش تعمیرات کولر گازی در کرج ، آموزش تعمیرات پکیج در کرج و آموزش لوله کشی ساختمان در کرج .

آموزش نصب کولر گازی در کرج

سرفصل های دوره آموزش نصب کولر گازی در کرج

  • مقدمه بر شناخت حرارت و برودت در آموزش نصب کولر گازی
  • آموزش مفهوم توان به زبان ساده جهت انتخاب کولر گازی
  • آموزش محاسبه مقدار انرژی لازم برای سرمایش محل
  • شناخت راه کار های ساده و تجربی ایزولاسیون محل نصب
  • آموزش btu و نحوه رسیده به راندمان بالای کار کولر گازی
  • آموزش و شناخت ، انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی برای صرفه جویی در انرژی
  • معرفی و شناخت انواع لوازم مورد نیاز برای نصب کولر گازی
  • آموزش نحوه کار وسایل کارگاه آموزش نصب کولر گازی
  • معرفی انواع تیپ کولر گازی
  • آموزش و معرفی انواع توان کولر گازی در آموزش نصب کولر گازی
  • شناخت و معرفی انواع تهویه های مطبوع
  • آموزشهای اولیه نصب کولر
  • آموزش مکانیزم اصلاح ولتاژ و روش خازن گذاری صحیح(در مواقع کاربرد)
  • آموزش قطعات کولر به صورت جز به جز
  • آموزش وظایف هر قطعه کولر
  •  
نمایش بیشتر
نمایش بیشتر

ویژگی های دوره آموزش نصب کولر گازی در کرج

دلایل برتری دوره آموزش نصب کولر گازی در کرج نوین البرز

کارگاه عملی آموزش نصب کولر گازی در کرج

قیمت دوره نصب کولر گازی در کرج

شهریه عادی دوره

7/200/000 تومان

شهریه با تخفیف 30%
5/000/000 تومان
شهریه دوره خصوصی
10/000/000 تومان

پیش ثبت نام دوره آموزش نصب کولر گازی کرج

آموزش صفر تا صد نصب کولر گازی

یکی از شغل هایی که با شروع فصل گرم رونق زیادی پیدا می کند، شغل نصب کولر گازی است. کولر گازی یا اسپلیت ، هوای گرم داخل محل را به بیرون هدایت کرده و هوای سرد می دمد. اگر شما هم مثل بسیاری از مردم از این دستگاه برای خنک کردن خانه خود استفاده می کنید و تمایل دارید بیشتر از آن سر در بیاورید، می توانید صفر تا صد نصب کولر گازی را در دوره آموزش نصب کولر گازی در کرج فرا بگیرید.

با شرکت در این دوره، در ابتدا مفاهیمی پایه و مقدماتی به کارآموزان گفته می شود و حتی افرادی که پیش زمینه خاصی ندارند آماده دریافت موضوعات تخصصی تر می شوند. در ادامه سرفصل های پیشرفته و کلیدی مطرح خواهد شد و در نهایت با مدرکی که دریافت خواهید کرد، می توانید به عنوان نصاب کولر گازی کار خود را شروع کنید.

شناخت قطعات مختللف کولر گازی و شرح وظایف هر کدام، آموزش برخی محاسبات پیش از انتخاب و نصب کولر مانند محاسبه مقدار سرمایی که محل نیاز دارد یا روش انتخاب بهترین مکان برای نصب و … ، شناخت ابزار و لوازمی که در نصب کولر گازی مورد نیاز است و بسیاری جزئیات دیگر، از جمله موضوعاتی ست که در دوره نصب کولر گازی در کرج به آن پرداخته شده است.

نصب کولر گازی در بالکن

بالکن یکی از جاهایی ست که معمولا مشتریان در خواست نصب کولر در آن را دارند. اما آیا این کار شدنی است؟! جواب مثبت است. در واقع نصب کولر در بالکن با نصب آن در فضاهای باز دیگر فرق زیادی ندارد.

همانطور که می دانید کولر گازی دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی است که به اصطلاح کولر گازی دو تکه نیز گفته می شوند. برای نصب هر دو یونیت لازم است مراحلی به ترتیب انجام شود تا نصبی موفق داشته باشیم. در ادامه به صورت کلی اقداماتی که باید به این منظور انجام دهیم، آورده شده است:

نصب پنل داخلی کولر گازی (اسپلیت)

برای نصب بخش داخلی کولر گازی که قرار است سرمای مد نظر را تولید کند، باید ابتدا مکان مناسبی پیدا کرد. محلی که اسپلیت نصب می شود نباید در معرض نور آفتاب باشد. همچنین از نصب یونیت داخلی در نزدیکی هر گونه دستگاهی که موجب گرم شدن کولر و انتقال حرارت به آن می شود نیز خودداری کنید.

در مرحله بعد باید لوله کولر را به صورتی که شیب آن رو به پایین باشد، در جایش قرار دهید. باید روی دیوار سوراخی به اندازه قطر همین لوله حفر کنید. بسیار مهم است که لوله به چه حالتی نصب می شود. اگر نقصی در این مرحله وجود داشته باشد، تخلیه به درستی انجام نمی شود.

در انتها نیز مطمئن شوید که اتصالات الکتریکی برقرار باشند و کابل های برق به ترمینال ها وصل باشند.

نصب پنل خارجی کولر گازی

در این مرحله نیز باید دقت کافی برای انتخاب محلی مناسب نصب واحد خارجی کولر گازی باید به خرج داد. جایی که قرار است کندانسور نصب شود، باید فاصله مناسب با زمین داشته باشد، از گرد و غبار به دور باشد، نور خورشید مستقیما به آن نتابد و از اطراف سی سانتیمتر فاصله داشته باشد.

از یک سکوی بتنی یا پایه های فلزی محکم برای قرار دادن کندانسور روی آن استفاده کنید. حال با استفاده نقشه نصب کولر گازی که تمام اتصالات را شرح داده است، سیم های برق را وصل  کنید.

آموزش نصب کولر گازی آنلاین

آموزشگاه نوین البرز برای آموزش ارزش زیادی قائل است و این باور را دارد که هیچ کس تحت هیچ شرایطی نباید از علم و آموزش دیدن باز بماند. از این رو، دوره های کاربردی زیادی را به صورت آنلاین برگزار می کند تا افرادی که شرایط رفت و آمد و شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، بتوانند فن و حرفه ای مفید را یاد بگیرند.

شرکت در این دوره مزایای زیادی دارد که حتی افرادی که مشکلی برای شرکت در دوره های حضوری ندارند هم رغبت به گذراندن کلاس ها به صورت مجازی پیدا می کنند. برای مثال با ثبت نام در دوره آنلاین شما هزینه ای بابت رفت و آمد به محل تشکیل کلاس نخواهید داشت، اگر شهرستانی هستید می توانید در شهر خودتان به آموزش دیدن مشغول شوید و پولی برای اقامت در تهران نپردازید، در وقت و انرژی شما صرفه جویی می شود و می توانید در آن تایم کار مفیدتری انجام دهید، در معرض خطر بیماری های واگیردار و آلودگی هوا و … نخواهید بود و بسیاری موارد دیگر.

یکی از دوره های پرطرفدار، آموزش نصب کولر گازی در کرج است که به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. دوره آنلاین به شکل ویدئوی های ضبط شده آموزشی ست که بعد از ثبت نام دسترسی پنل کاربری به کارآموزان داده می شود و افراد می توانند فایل های آموزشی را ببینند.

نکته آخر در مورد دوره آموزش آنلاین نصب کولر گازی این که شهریه آن نصف شهریه کلاس حضوری ست و در انتهای هر دو دوره مدرکی مشابه به شما داده می شود. در طول دوره اگر مشکلی در مطالب داشته باشید می توانید با مدرس دوره در ارتباط شده و مشکل خود را مطرح کنید. در صورتی که درخواست جلسه رفع اشکال با استاد نیز داشته باشید، یک یا دو جلسه رایگان حضوری از سوی آموزشگاه برایتان هماهنگ خواهد شد.

بازار کار نصب کولر گازی

نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی از جمله کارهایی ست که با گرم شدن هوا نیاز است انجام شود. بسیار مهم است که پیش از استفاده مجدد از این دستگاه، از لحاظ فنی بررسی هایی روی آن انجام شود تا به خاطر سهل انگاری دستگاه چند میلیونی خراب نشود.

از آن جایی که ایران کشوری ست که تابستان های گرم و داغی دارد، استفاده از کولرهای گازی بسیار مرسوم است. همه کولر گازی ها با خرابی مواجه می شوند، نیاز به سرویس دارند و در خانه های نوساز یا در حال بازسازی حداقل یک کولر گازی نصب می شود. در نتیجه بازار کار نصاب کولر گازی در رتبه پررونق ترین ها قرار می گیرد.

در بالا با یک بررسی کلی به این نتیجه رسیدیم که شغل نصب کولر گازی می تواند برای ما درآمدزایی خوبی داشته باشد. در این قسمت اگر کمی جزئی تر به ماجرا نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که پررونق بودن تنها برای داشتن درآمد خود کافی نیست. کما اینکه بسیاری از افراد در همین بازار نتوانسته اند موفق باشند و در نهایت شغل خود را عوض کرده اند.

برای داشتن فعالیتی مفید در بازار کار نصب کولر گازی و در ادامه آن، داشتن درآمدی قابل قبول از این راه، نیاز است تا تخصص و مهارت خود را بیشتر و بهتر کنیم. اینکه صرف بتوانیم کولر را نصب کنیم ولی نتوانیم عیب یابی آن را انجام دهیم، اصلا وجهه خوبی ندارد. آموزش نصب کولر گازی در کرج ویژه افرادی ست که قصد دارند مهارت هایشان را ارتقا دهند و یا حتی از پایه آموزش ببینند.

به عنوان نکته دوم می توان گفت باید سرعت عمل داشته باشیم و کار مشتری را در مدت زمانی معقول به اتمام برسانیم. علاوه بر این ها لازم است تا وقت شناس باشیم و خوش قول. بسیاری از نصابان خلف وعده کرده و یا در زمانی که با مشتری به توفق رسیده اند، کار را تحویل نمی دهند.

در نهایت، در بازار کار نصب کولر گازی می توان به عنوان نصاب یا تعمیرکار سیار کار کرد، می توان به صورت شراکتی با برخی شرکت های خدماتی قرارداد بست. همچنین عده ای از نصابان و تعمیرکاران به صورت پروژه ای کار می کنند؛ به این صورت که کار نصب کولرهای ساختمان های چندین واحدی را به صورت یکجا انجام می دهند.

نمایندگی های فروش برندهای مختلف اسپلیت نیز به عنوان خدمات پس از فروش و گارانتی، نیاز به افرادی دارند که کار نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی را بلد باشند.

ابزار و تجهیزات نصب کولر گازی

اگر دقت کرده باشید زمانی که سرویس کار کولر گازی به محل ( منزل یا محل کار ) شما می آید، کیفی حاوی ابزار و تجهیزات کار به همراه خود دارد. نصاب یاد گرفته است با استفاده از ابزار یک کولر گازی را برای مشتری نصب کند و این موضوع بسیار اهمیت دارد. چرا که کار نصب بدون ایراد انجام خواهد گرفت.

یکی از سرفصل های مهم در دوره آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاه نوین البرز، پرداختن به موضوع ابزارهای مورد نیاز در نصب کولر گازی می باشد. در واقع علاوه بر جعبه ابزار که معمولا همه ما نیز در منزل داریم و شامل ابزاری مثل انبردست، آچار فرانسه، انواع پیچ گوشتی ها، میخ و پیچ و مهره، چسب برق، دم باریک، سیم چین و … است، چند ابزار به صورت تخصصی در این حرفه استفاده می شوند.

به عنوان مثال برای قطعاتی که نیاز است به هم وصل باشند، از پرچ کن استفاده می شود. در واقع این دستگاه نوعی اتصال دائم ایجاد می کند، برخلاف اتصالات موقتی که با پیج، میخ یا مهره ها می سازیم. انبر پرچ معمولی یا میخ پرچ انبری، انبر پرچ آکاردئونی و انبر پرچ دو دسته، سه نوع از دستگاه های پرچ کن موجود در بازار هستند.

یکی دیگر از ابزار تخصصی در نصب کولر گازی لوله بر مسی است که برای بریدن لوله های مسی که بین  دو واحد داخلی و خارجی رد و بدل شده اند، استفاده می شود.

پمپ وکیوم نیز برای زدودن هوا و رطوبت از لوله تبرید استفاده می شود. یکی از کارهای ضروری در هنگام سرویس کردن کولر، آماده کردن کولر گازی برای داشتن یک چرخه تبرید سالم است.

ترمومتر، مولتی متر و مانومتر نیز هر یک کاربردهای ویژه ای در این حرفه دارند که کار با آن ها و سایر وسایلی که در کارگاه های عملی نوین البزر موجود هستند، در این دوره به شما آموزش داده خواهد شد.

آموزش تعمیر موبایل در کرج ، آموزش تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آموزش نصب اعلام حریق در کرج ،  آموزش تعمیرات برد الکترونیکی در کرج ، آموزش کلید سازی در کرج و بیش از 40 دوره فنی دیگر، از کلاس هایی هستند که آموزشگاه نوین البرز در حال برگزاری آن ها می باشد. برای دیدن لیستی کامل از دوره ها، به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول آموزش نصب کولر گازی در کرج

این حرفه یکی از مشاغل فنی پر درآمد در ایران و خارج از کشور می باشد. بسته به توانایی ها و خلاقیت شخص، در آمد های متفاوتی از آن بدست می آید. به صورتی که چند برابر درآمد شغل کارمندی باشد. 

دوره آموزش نصب کولر گازی و تعمیرات کولر به مدت سه هفته، شنبه تا چهارشنبه هر روز 3 ساعت برگزار می شود. دز مجموع 30 ساعت آموزش خواهید دید که 10 ساعت برای نصب و  20 ساعت به تعمیرات اختصاص داده شده است. 

در انتهای دوره مدرک فنی معتبر از سوی آموزشگاه به مهارت آموزان داده می شود. در صورت وجود درخواست، کارآموز به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی شده و می تواند بدون شرکت مجدد در کلاس ها، در آزمون مدرک فنی حرفه ای ثبت نام کند.

برای این منظور خوابگاه هایی در نزدیکی آموزشگاه برای مهارت آموزان در نظر گرفته شده است.

به صورت حضوری و تلفنی بدون محدودیت زمانی می توانید از خدمات پشتیبانی نوین البرز استفاده کنید.

بله این دوره ویژه اشتغال و بازار کار طراحی شده و در حال برگزاری می باشد.

نظرات کاربران
5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “آموزش نصب کولر گازی در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *