لوگوی سایت نوین البرز

آموزش سیم پیچی در کرج

آموزش سیم پیچی در کرج دوره ای ست که به یکی از مهم ترین رشته های صنعتی اختصاص دارد. کارآموزان با شرکت در این دوره ها سیم پیچی موتورهای تک فاز ، سه فاز ، موتور کولر و … را در کارگاه های عملی آموزش می بینند.

افراد شرکت کننده در کلاس نیاز نیست تجهیزات و ابزار به همراه خود داشته باشند. هر آنچه برای یادگیری لازم باشد، در کارگاه های مجهز آموزشگاه نوین البرز موجود می باشد. 

پس از پایان دوره نیز کارآموزان با مدرکی که از آموزشگاه دریافت می کنند می توانند مشغول به کار شوند. تمامی دوره های آموزشگاه نوین البرز از جمله دوره آموزش سیم پیچی موتور در کرج ، آموزش برق ساختمان کرج و آموزش پی ال سی در کرج ، به صورت حضوری و آنلاین (غیر حضوری) برگزار می گردند. دوره سیم پیچی شامل مواردی چون فرمول ها ، نحوه سیم پیچی موتور و غیره می باشد و توسط اساتید مجرب تدریس می شود.

آموزش سیم پیچی در کرج

سرفصل های دوره آموزش سیم پیچی در کرج

  • آشنایی با انواع الکتروموتورها
  • آشنایی با انواع الکتروموتورهای تک فاز
  • آشنایی با موتورهای سه فاز
  • آموزش نحوه سیم پیچی موتورهای صنعتی و نیمه صنعتی
  • آموزش سیم پیچی موتور تک فاز و سه فاز
  • آموزش سیم پیچی موتورهای پرکاربرد مانند موتور کولر
  • آشنایی با نحوه سربندی کلاف ها در موتورهای تک فاز
  • آشنایی با نحوه سربندی کلاف ها در موتورهای سه فاز
نمایش بیشتر
  • آشنایی با انواع آرایش سیم پیچی موتورهای الکتریکی
  • آموزش نحوه سیم پیچی استاتور
  • آموزش نحوه سیم پیچی روتور
  • آموزش نحوه راه اندازی موتور با استفاده از خازن راه انداز
  • آموزش نحوه صحیح سیم پیچی انواع موتورهای تک فاز و سه فاز
  • آشنایی با میکرومتر
  • آموزش نحوه محاسبه تعداد دور موتورهای الکتریکی سیم پیچی سوخته
  • آموزش سیم پیچی برای عموم بدون داشتن پیش زمینه
  • و …
  •  
نمایش بیشتر

ویژگی های دوره آموزش سیم پیچی موتور در کرج

مزایای کلاس تئوری آموزش سیم پیچی موتورهای الکتریکی در کرج

پشتیبانی نامحدود بعد از اتمام دوره سیم پیچی موتور

قیمت آموزش سیم پیچی در کرج

شهریه عادی دوره

5/100/000 تومان

شهریه با تخفیف 30%
3/500/000 تومان
شهریه دوره خصوصی
7/000/000 تومان

پیش ثبت نام دوره آموزش سیم پیچی کرج

اطلاعات دوره آموزش سیم پیچی در کرج

در دوره آموزش سیم پیچی در کرج ، ابتدا با مفهوم موتور الکتریکی آشنا می شوید. این که چه چیزی باعث چرخش مخلوط کن ها و غذاسازها می شود؟ فن های برقی و ابزارهای حفاری چگونه ممکن است کار کنند؟ این ابزارها یک بخش مشترک دارند: یک موتور الکتریکی. موتور الکتریکی چیست؟

موتور الکتریکی وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. می توان آن را از منابع جریان مستقیم (DC) مانند باتری ها یا منابع جریان متناوب (AC) مانند شبکه های برق و ژنراتورها تغذیه کرد. این به دلیل گشتاور اعمال شده بر روی یک حلقه حامل جریان زمانی که در یک میدان خارجی قرار می گیرد، کار می کند. سپس انرژی مکانیکی آن برای انجام کار مورد استفاده قرار می گیرد و در کاربردهای مختلفی مانند فن های الکتریکی، توربین ها، ماشین ابزار و حمل و نقل استفاده می شود.

بعد از آشنایی با الکتروموتورها، روش های صحیح و استاندارد سیم پیچی موتورها به کارآموزان آموزش داده می شود. سیم پیچیده موجود در اکثر موتورها سیم پیچی نامیده می شود که معمولاً از مس ساخته می شود. اینها سیم های رسانایی هستند که دور یک هسته مغناطیسی پیچیده شده اند و مسیری را برای جریان به منظور ایجاد میدان مغناطیسی برای چرخش روتور فراهم می کنند. در اکثر موتورها، سیم پیچ ها به بخش دیگری از آرمیچر متصل می شوند. جریان فقط در قسمت خاصی از چرخش به سیم پیچ می گذرد که به آن اجازه می دهد حداکثر گشتاور را در زمان های خاص تولید کند. این آرایش در مقایسه با گشتاور تولید شده توسط یک سیم پیچ، گشتاور پایدارتری تولید می کند.

انواع سیم پیچی موتورهای الکتریکی

برای سیم پیچی موتورها عموما چهار مدل مشهور است. در ادامه به معرفی و توضیح مختصری از انواع سیم پیچی موتور پرداخته ایم. البته تشریح و آموزش کامل این مبحث یکی از مهم ترین و اصلی ترین سرفصل ها در دوره آموزش سیم پیچی در کرج نیز می باشد.

سم پیچی استاتور : قسمت ثابت موتور استاتور نامیده می شود. سیم پیچی استاتور روی شیار موتور 3 فاز استاتور انجام می شود. به این موتور 3 فاز برق AC 3 فاز داده می شود. سیم پیچ های موتور 3 فاز که بسته به روش راه اندازی به صورت ستاره یا مثلث متصل می شوند.

سیم پیچی روتور : قسمت دوار داخل موتور به روتور معروف است. هسته روتور از هسته روتور و سیم پیچ روتور تشکیل شده است. روتور به کمک منبع DC برانگیخته می شود. روتور به دو بخش طبقه بندی می شود که یکی بخش پیچ خورده و دیگری قفس سنجاب است.

قفس سنجاب در هسته روتور استوانه ای است و از آهن با شکاف منحنی ساخته شده است که در قسمت بیرونی آن هادی آلومینیومی یا مسی قرار دارد.

اینها در انتها با استفاده از حلقه های مسی یا آلومینیومی در قسمت انتهایی کوتاه می شوند. القای الکترومغناطیسی پدیده نیروی الکترومغناطیسی تولید شده در داخل رسانایی است که رسانایی را به دلیل میدان مغناطیسی متغیر حمل می کند. هنگامی که جریان در روتور تحریک می شود باعث حرکت روتور می شود.

سیم پیچی حلقوی یا Lap Winding : در سیم پیچی حلقوی، هادی ها به گونه ای به هم وصل می شوند که تعداد مسیرها و قطب های موازی آنها برابر باشد. انتهای هر سیم پیچ آرمیچر به بخش مجاور روی کموتاتور متصل می شود. تعداد برس ها در سیم پیچی حلقوی برابر با تعداد مسیرهای موازی است و این برس ها به طور مساوی به دو قطب منفی و مثبت تقسیم می شوند.

سیم پیچی حلقوی عمدتاً در دستگاه های ولتاژ پایین و جریان بالا استفاده می شود. این نوع سیم پیچی را به سه دسته تقسیم می کنند:

سیم پیچ تک حلقه (simplex lap winding)

سیم پیچ  دو حلقه (duplex lap winding)

سیم پیچی سه حلقه (triplex lap winding)

سیم پیچی موجی : در سیم پیچی موجی فقط دو مسیر موازی بین برس مثبت و منفی پیش بینی می شود. انتهای پایانی یک سیم پیچ آرمیچر به انتهای ابتدایی بخش کموتاتور سیم پیچ آرمیچر دیگر در فاصله ای از یکدیگر متصل می شود.

در این سیم پیچ هادی ها بدون توجه به تعداد قطب های دستگاه به دو مسیر موازی متصل می شوند. تعداد براش ها برابر است با تعداد مسیرهای موازی. سیم پیچ موج عمدتاً در ماشین های ولتاژ بالا و جریان کم استفاده می شود.

سیم پیچی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز

الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز هر کدام برای استفاده های مختلف کاربرد دارند. موتورهای سه فاز کاربردهایی در پمپ ها، ماشین های سنگ زنی، آسیاب های آرد، نوار نقاله ها، کمپرسورها، ماشین های پرس، ماشین های تراش و … دارند. در حالیکه از الکتروموتور تک فاز بیشتر در مصارف خانگی مثل آسیاب های کوچک، فن ها و دمنده های کوچک و سایر کاربردهای با گشتاور راه اندازی کم با نیاز به قدرت از 1/20 تا 1/3 اسب بخار است.

در دوره آموزش سیم پیچی کرج کارآموزان به صورت کامل نحوه صحیح سیم پیچی موتورها را فرا میگیرند. آن ها می آموزند چگونه پیش از شروع کار تعداد شیارهای داخل پوسته موتور را بشمارند، تعداد فازها و تعداد قطب ها را مشخص کنند و گام قطبی یا همان شیارهای سطح استاتور را اندازه بگیرند.

در کلاس آموزش سیم پیچی موتور نوین البرز استاد دوره با انجام کار به صورت عملی، به کارآموزان زمان و فرصت این را می دهد که آن ها نیز، بتوانند کار سیم پیچی را با دستان خودشان انجام دهند. با این روش عمق یادگیری بسیار بیشتر شده و در کنار یادگیری بهتر، کارآموز نوعی تجربه عملی نیز کسب کرده است.

درآمد و بازار کار سیم پیچی موتور

سیم پیچی اشتباه یا قدیمی در موتورهای الکتریکی، بسیاری اوقات باعث و دلیل مشکلات دستگاه های الکتریکی ست. اما این موضوع به خاطر فنی بودن و تخصصی بودن فقط توسط تعمیرکار مربوطه قابل تشخیص است؛ فردی که دوره دیده است و به اندازه کافی مهارت و تسلط کافی برای کار با این قسمت دستگاه را دارد.

از طرفی دیگر استفاده از لوازم برقی که دارای موتور هستند بسیار زیاد است و عدم استفاده از آن ها تصوری بیهوده است. مردم همیشه از دستگاه های آبمیوه گیری، غذاسازها، فن ها و … استفاده می کنند. در صنعت نیز بدون وقفه از الکتروموتورها استفاده می شود. پس همیشه نیاز به فردی داریم که بتواند این کار را انجام داده و سیم پیچی های معیوب را تعمیر کند.

از این رو می توان نتیجه گرفت سیم پیچی موتورها، بازار کار خوبی دارد و کسی که در این زمینه فعالیت می کند، قادر خواهد بود درآمد خوبی برای خود داشته باشد.

تخصص و مهارت کافی، دقت عمل، تجربه کاری قابل قبول، کیفیت کار، سرعت عمل مناسب، وقت شناس بودن، داشتن روابط عمومی و اجتماعی خوب برای ایجاد ارتباط با مشتریان و … فاکتورهایی هستند که می توانند در کم و زیاد شدن درآمد یک شخص موثر باشند.

آموزش سیم پیچی در کرج نیز به نحوی طراحی و تدوین شده است که کلیه نیازها و ملزومات بازار کار در طول دوره به شرکت کنندگان گفته شده و آموزش های جامعی در این زمینه ببینند.

آموزش آنلاین سیم پیچی موتور

در عصر فناوری و اطلاعات کلاس های حضوری کم کم جای خود را به دوره های مجازی و آنلاین داده اند. البته این موضوع در کشورهای توسعه یافته بسیار زودتر اتفاق افتاد. اما در کشور ما ایران، با ظهور دوران قرنطینه بخاطر ویروس کرونا، مردم و مسئولین به این درک رسیدند که می توان در محلی بغیر از دانشگاه و مدرسه و آموزشگاه به کسب علم مشغول بود و آموزش دید.

دوره آموزش مجازی سیم پیچی در کرج در آموزشگاه نوین البرز، یکی از دوره های غیرحضوری ست که علاقه مندان زیادی در آن ثبت نام می کنند و به واسطه آن شغل سیم پیچی را یاد می گیرند. به صورت کلی دوره های آنلاین این آموزشگاه در قالب ویدئوهای آموزشی ضبط شده به تفکیک جلسات است.

بعد از ثبت نام کارآموز، دسترسی به پنل کاربری برای فرد باز شده و ویدئوها در اختیارشان قرار می گیرد. بدین ترتیب به هر تعداد بار که نیاز داشته باشید می توانید فیلم های دوره را ببینید و مطالب را بهتر فرا بگیرید. علاوه بر فیلم ها، امکان برقراری ارتباط با استاد دوره هم برایتان برقرار است. شما می توانید سوالات خود را از ایشان پرسیده و مشکلتان را حل کنید.

در پایان دوره اگر نیاز داشته باشید و بنا به درخواست شما، یک تا دو جلسه حضوری رفع اشکال رایگان خواهید داشت. مطالب و سرفصل ها همانند دوره حضوری همان رشته است و مدرک انتهای دوره نیز به شما تعلق خواهد گرفت. در نتیجه می توانید با صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد، زمان، انرژی و شهریه دوره آنلاین، که نصف شهریه حضوری است، به فراگیری مهارت سیم پیچی موتورهای الکتریکی بپردازید.

در پایان اگر جدا از سیم پیچی موتور، به رشته های فنی دیگر نیز علاقه دارید، می توانید به راحتی انواع آن ها مانند آموزش تابلو برق صنعتی در کرج ، آموزش هوشمند سازی ساختمان در کرج ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی در کرج ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی در کرج و … را در نوین البرز ببینید. برای کسب اطلاعات از جزئیات دوره ها با شماره تماس های آموزشگاه تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید.

سوالات متداول دوره سیم پیچی در کرج

بله یکی از مهم ترین عوامل در افزایش میزان یادگیری افراد و تفهیم یک موضوع به آن ها، آموزش به صورت عملی ست. این دوره در کارگاه برگزار شده و کارآموز فرصت انجام کار عملی را در اختیار دارد.

کافی ست سواد خواندن و نوشتن داشته باشید. برای درک مابقی مطالب، سرفصل ها را به صورت مقدماتی تا پیشرفته انتخاب کرده ایم تا افرادی که دانش پایه ندارند نیز بتوانند در این دوره شرکت کنند.

آموزشگاه نوین البرز در پایان تمام دوره های خود، مدرک فنی معتبر، قابل استعلام و دو زبانه به کارآموزان خود تقدیم می کند.

بله. در حوالی آموزشگاه خوابگاه هایی برای خانم ها و آقایان در نظر گرفته شده است که افراد می توانند با هزینه شخصی خود، در مدت زمان دوره از آن استفاده کنند.

خیر، عزیزان می توانند در صورت نیاز از پشتیبانی دائمی ما به صورت تلفنی و حضوری استفاده کرده و سوالات خود را از اساتید و کارشناسان بپرسند.

آموزش های این دوره ویژه کسب و کار خدمت شما ارائه می شوند. سرفصل ها مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای هستند در نتیجه می توانید بعد از دوره، در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده و مدرک آن را نیز بگیرید. با استفاده از مهارت هایی که آموخته اید و مدارکی که گرفته اید، می توانید وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *